'המשקפיים' • מקום ההתכנסות החשאי של צמרת המגזר – נחשף

    בעל המשקפיים 7 Comment on 'המשקפיים' • מקום ההתכנסות החשאי של צמרת המגזר – נחשף
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אתם בתקשורת, אין לכם לב" – ארשת פניו הרציניות וגוו השפוף של האיש ששבילי כיכר ספרא נהירים לו כשבילי גבעת רם העידו על מועקה כבדה.

    "אתה חושב שהגזמנו עם הסיקור של גואטה?" – ניסיתי לחבוש את כובע הסולידריות ולהביע הזדהות עם מצוקת נציגנו הפוליטיים.

    "שוב פעם אתה נתפס לקטנות, מחבב את הטפל" – הטיח בי ללא רחם, כשהוא שוכח שלכל אוף דה רקורד יש און דה רקורד. "בכנסת אנחנו מוסרים את נפשנו לביטול גזרות לפיד, הצלת פח השמן הטהור ממלתעות הצבא והמחוז החרדי. בירושלים אנחנו נאבקים לקבלת הקצאות, להצבת קראוונים, ואז אתם קמים עלינו בטענות טרחניות של קומץ רפורמים אמריקאים ומתחמי תחנה נידחים, ועושים בנו לינצ' תקשורתי!", זעק.

    "כבודו מוזמן לעיין בלוח השנה, ולהבין כי הביטוי "פח השמן הטהור" שייך לחנוכה. מן הראוי שנציגנו ידברו ברוח התקופה, וינקטו למשל באמירה נחרצת כי: "לא ניתן לפגוע בצנצנת אזני המן הטעימות" – העזתי בעדינות המתבקשת.

    "אתה כזה מעצבן. איך בכלל חשבתי לעצמי למצוא בך אוזן קשבת?" – אמר על סף בכי.

    "לזה בדיוק התכוונתי, אם תפסיקו להתעלם מאוזן המן, תוכלו גם למצוא בהם מקור נחמה לכל תלאותיכם", הנחתי את האצבע על הפתרון המדויק. "הנה הגיע סוף שבוע, כנס למדור היחיד שנוהג בכולם בהגינות וביושר, כולם שווים בפניו ושום דבר לא נעלם מנגד עיניו, אין לי ספק שתמצא בו מרגוע לנפשך", הושטתי יד רחומה, שילבתי אותה בתוך זרועו, ויצאנו בצוותא למסע ברחבי 'המשקפיים'.

    בכדי לסמוך רופא חולים למתיר אסורים, מקפידים אנשי החסד הרגילים לפקוד את מיטות חולי עמך בית ישראל בשירה ובריקודים, לבקר גם בבתי הכלא ולגוון את שגרת חיי האסירים האפרורית בדברי נחמה ובשירי שמחה.

    כך נראו השבוע חונה דייטש ואחיו, רולי דיקמן, משה ויינטרוב ושמוליק לוטרמן בשערי כלא מעשיהו. עובדת הצטיידותם באזני המן שחולקו לאסירים, לא מונעת מהחפץ הירוק שאתם מזהים בצד התמונה להיות זכר לפח השמן הטהור.

    תמונה 4

    ענייני פחים אחרונים בהחלט: בגבעת שמואל לא מסתפקים בשלט המכריז על זכייה בדגל היופי, ודואגים לתת דוגמה חיה וריחנית לתואר הנחשק. 'המשקפיים' חושבים להוריד את הזבל לחצי התורן.

    414bf8644ad9289b42cc8b8f38cdd77b

    אם במקרה נורמלי צריך להיוולד לאבא מפורסם בכדי לזכות לחתונה עמוסת זמרים, פוליטיקאים ומפורסמים, במקרה של חונה דייטש מספיק להיות אחיינים בכדי לזכות לכל הטוב הזה. כך נראה ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין בשמחת אימפריית דייטש.

    תמונה 2

    מהפכת פניות הציבור של נציגנו, התקדמה במהירות לפרסום מספרי הטלפון האישיים, במה שהופך את הנבחרים לכתובת לפתרון כל בעיה הצצה בחיינו. "המשקפיים" קוראים לעבור לשלב המתבקש הבא, בו יהיו הנציגים זמינים להחלפת פנצ'ר ברכב ולהתנעת מנוע דומם. קחו דוגמה מסגן ראש עיריית קרית מלאכי חיים שטיינר, שעושה זאת מכל הלב.

    חיים שטיינר

    בדיון שנערך בכנסת על מיסוי גופי כשרות, סיפק ח"כ אלעזר שטרן את ההתבטאות הפרובוקטיבית התורנית לפיה "חצרות האדמו"רים והמקובלים עושקים את המעמד הבינוני והנמוך". אולי זו הסיבה שכשהוא חיפש השבוע מניין לתפילת שחרית, הוא בחר במקום ניטראלי כמו כפר חב"ד, שם נצפה עטור בטלית ובתפילין ואף מכובד לעלות לתורה.

    תמונה 5

    מי שזכה להתעטר בתפילין לראשונה בחייו, הוא בנה של מגישת 'קול ישראל' אסתי פרז, שנכנס בעול התורה והמצוות. "אבל תמיד הוא ישאר הילד הקטן שלי", צייצה פרז בהתרגשות, ו'המשקפיים' פה כדי להרגיע, ולצטט את דברי הקולגה: "אמא היא אמא היא אמא".

    תמונה 2

    כיאה לחודש בו שבו ישראל לקבל עליהם את התורה מבחירה, רוח הטהרה המפעמת בקרב מפורסמי ישראל נושבת במלוא עוזה. כך למשל איש חדשות 2 עודד בן עמי נחלץ לעזרת הבדרן שלום אסייג, והשאיל לו את התפילין שלו, לאחר שהאחרון גילה – רגע לפני שידור – כי שכח את התפילין שמלוות אותו לכל מקום בבית קרובי משפחה.

    שלום אסייג

    שבוע שעבר שיתפנו אתכם בהרחבה על קנאתנו הגוברת בכישורי הניסוח הקצרים והקליטים של מגזין 'העולם החרדי'. מסתבר שנגענו בנקודה רגישה המציקה לעוד אוחזים בעט. עיתונאי nrg ומקור ראשון (מבטיחים לא לבקש מנוי) מנדי גרוזמן בחר אף הוא לשייף את כישורי הכתיבה ולשפר את מיומנויות הניסוח על ידי קריאת המגזין הנכבד.

    מנדי גרוזמן

    ואם 'המשקפיים' סברו שהבעיה היחידה המעיבה על חייהם המקצועיים היא יכולת ניסוח לקויה, הגיעה השבוע פטירתו של שר וגדול בישראל, וגילתה כי גם יכולת איסוף המידע, מקרטעת ומפגרת אחרי כולם. באופן מעורר השתאות, תוך שעה קלה מצאת נשמת האדמו"ר בטהרה, הצליחו כותבי האתרים המוכשרים להפיק כתבות ענק המסקרות את תולדות חייו, בלווי עדויות דומעות, ואפילו פרופילים מרתקים לדמותו של הממשיך. ויהי הדבר לפלא.

    ובעוד עיתונאי-החבצלת שועטים במלוא מרצם, נאלצו 'המשקפיים' להתחיל ללקט פירורי מידע ושבבי זיכרונות. כך למשל כשביקשנו לבדוק ביסודיות את דבר החברות במועצת גדולי התורה, הקשנו בגוגל את המילים "מועצת גדולי ה…" והנה, ההשלמה הראשונה שהציעה לנו ענקית החיפוש הייתה לא פחות מ"מועצת גדולי הפלאפל"…

    'המשקפיים' נמלאו חרדת קודש, ואצו לסמטאות יפו העתיקה – לשם הפנתה הכתובת – בציפייה לעמוד על ההתכנסות הנסתרת. מה רבה הייתה אכזבתם לגלות כי ברוך מרזל לא ניצב בפתח המועצת היפואית, ושבכלל מדובר בדוכן מזון מהיר רב מוניטין, שזכה לקבל את השם המתעתע מפי המשורר והפזמונאי הישראלי חיים חפר.

    מועצת גדולי הפלאפל

    ניסים בן ויקטור, בעלי הדוכן ונשיא המועצת, איך זכית לתואר הנכבד?

    "את הדוכן הקים אבי לפני כ – 45 שנה, ובתחילת שנות השבעים שיפצנו את המקום ולא שמנו שלט חדש. יום אחד נכנס חיים חפר לאכול, ושאל: 'כזה פלאפל טעים בלי שלט ראוי?!' אמרתי לו: בלי שם מכובד לא אתלה שלט! הוא לקח יומיים לחשוב, וחזר עם השם הנוכחי. אלו היו ימים שמועצת גדולי התורה הייתה בשיא כוחה פרסומה והשפעתה במדינה, כולם הכירו אותה. מאז עד היום החנות מצליחה ומוכרת לכל באי האזור".

    ואם לא די בבלבול התארים שזימן לנו מר חפר, הגיעו הקומוניקטים שתיעדו את הנוכחים בהלוויה, וביקשו להכתיר את גאב"ד ירושלים בתואר "זקן הפוסקים" ואת הראשון לציון לשעבר בתואר "זקן הראשון לציון". 'המשקפיים' מציעות לנשיא התשיעי להחליף את תארו ל"זקן הנשיאים".

    העיתונאי גיא לרר הלך "לעשות לביתו" באיקאה, ומלבד הריהוט שהעמיס בעגלתו, העשיר את הרזומה בתמונה עם חזקי שכטר וסאני שטרנפלד.

    תמונה 4 (1)

    ילד הפלא של ישראל עוזיה צדוק לא סומך על כישרונותיו הפנומנליים, והתיישב לעשות 'שטייגן' עם מרדכי סובול לקראת קונצרט הגאלה בו יופיעו לצד גדולי החזנים בארץ ובעולם.

    45205f056d3c0ba33da5e2944b48b847

    צלילי הקלרינט שעלו מפאתי מגרש החנייה של סניף 'אושר עד' בצומת כנות, כמעט וגרמו לנו להיות מעורבים בתאונת עגלות שעלולה הייתה לגבות את חייהם של יוגורטים טריים ולרסק את עצמותיהם של בייגלך רכים בשנים. את התביעה היינו מגישים למפיק, המגיש והקלרינט דוד קליגר שהגיע למקום במסגרת צילומיו לסדרת "פנסאים" היוצאת ע"י חסידי חב"ד ומיועדת לילדי ושליחי חב"ד בארץ ובעולם.

    תמונה 1

    יהודה משי זהב יצא ללוס אנג'לס למה שמוגדר כפעילות הסברה למען ארגון זק"א. בין לבין התרווח לו יהודה על כורסת משי במלון המעוטר בכלי זהב. ממש, החיים הטובים, או אם תרצו, המתים הטובים.

    תמונה 5

    מגיש החדשות נדב ארבל מפגין אבהות למופת, ולא נותן לתינוק הצעיר שנולד בשעה טובה לבוא על חשבון אחיו. כך נראה המשט המשפחתי של נדב וילדיו.

    תמונה 2 (1)

    וגדעון סער מוכיח שאבהות טובה לא נמצאת דווקא מעבר לים, אלא קרובה היא אליך מאוד, בפיך ובגלידתך לעשותה.

    תמונה 1 (1)

    בעוד גדעון סער נוגס להנאתו גלידה בחוצות תל אביב, בכירי מפלגת השלטון שעדיין לא פרשו ממנה נועצים שיניים זה בזה במלחמות על ההגמוניה והבכורה. ואם חשבתם שהמלחמה האמתית היא בפריימריז או ב"ליכודיאדה", טעות בידכם. התחרות המשמעותית נרשמת בזירת הסלפי בחצרות הקודש, בה ניצח השבוע ישראל כץ שהצטלם עם אייכלר בבר מצווה בבעלזא, את גלעד ארדן שהצטלם בהדלקת נרות חנוכה עם ליצמן בגור.

    כץ אייכלר

    אל תתנו לפרט שולי כמו תאריך חולף לשבש את חגיגות יום ההולדת של המגיש ומנהל התכניות ב'קול חי'  בצלאל קאהן. כי גם עמוק בתוך השבוע הראשון לשנתו המ"א, התקבצו סביבו חברים לאחל, לשמוח, לאכול ולחגוג.

    סביב שולחן אחד התקבצו להם צמרת אנשי התקשורת, הלא הם אבי רוזן, יוסי צלניקר, איתי גדסי דוד חכם וישראל שלמה. סביר להניח כי העובדה שעיני 'המשקפיים' נמצאות מאליהם בכל, היא זו שעמדה בבסיס אי הזמנתם הרשמית להתכנסות החגיגית.

    16feb7877a493d04d92496118feda258

    באולמי קונקורד בבני ברק נערכה חתונת בתו של בעל המנגן משה וינטרוב. רגעים מרגשים נרשמו עם כניסת המשפיע ר' קלמן גולדשמיט לאולם, שלא הצליח להשתחרר מחיבוקיו המתרפקים של בעל השמחה ששפע נחת ואלכוהול.

    יונתן עדי רזאל הלוי חבק השבוע בן זכר בשעה טובה ומוצלחת. 'המשקפיים' מאחלות מזל טוב ונכנסות לכוננות מוזיקלית גבוהה.

    יונתן רזאל

    בפתח תקווה נערך מופע הצדעה לפרחי לונדון המיתולוגי. אם נשפוט לפי הצלחת המופע, כנראה שתפילתם בחדר החזרות של ידידיה מאיר, אברהמי רוט, יוסף חיים שוואקי והשר לשעבר הרב דניאל הרשקוביץ – התקבלה.

    20160216_200844

    'המשקפיים' אף פעם לא הצליחו להניח את האצבע על תוארו המדויק של הרב נחמיה רוטנברג מוינה. כך למשל כשהתרווחנו בחדר אוכל אירופאי שזוכה לכשרותו המהודרת, וחישבנו להכתירו כאוטוריטת כשרות ביבשת, נחשפנו גם לכתביו העמוקים בלימוד, וכשביקשנו להתמקד דווקא בצד הישיבתי, הגיעו שיעורי פרשת השבוע המלאים ברעיונות חסידיים וקבליים.

    זו גם הסיבה שחתונת בתו הבכורה הצליחה לקבץ שלל אורחים ומכובדים מכל הקצוות, כמו האדמורי"ם מסדיגורא וסכוטשוב שהתאחדו בריקוד על בימת הכבוד, הרב אליהו שלזינגר שנצפה ממתיק סוד עם בן משפחה ואפילו, הרב חיים הורביץ שנתפס מעלעל עם הרב רוטנברג בספרו החדש שחולק כמזכרת 'שבת היום' הדן בהרחבה ובבהירות בהלכות שבת בבתי מלון ומקומות נופש.

    20160223_220730



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      השקת הדיסק 'ימים באים' של הכוכב העולה שוקי מפלורידה (ארה"ב) במסעדת סומסה ברמת גן, הטקס יועבור בשידור חי ברדיו 'קול חי' אצל מנחם טוקר

    2. 6

      יפה מאוד אוהב מואד את המשקפיים

    3. 5

      יפה מאוד רק תיקון טעות בכותרת, צמרת המגזר הם עמלי התורה ולא נשואי הכתבה…

    4. 4

      לבעל המשקפיים! זה מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

      תמשיכו ותביאו עוד מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא כאלה

    5. 2

      לבעל המשקפיים
      תישאר מי שאתה רק רצוי שתחליף את המשקפיים(הכונה לתמונת רקע/פתיחה) יש אופציות יותר יפות…

    6. 1

      חופר……………………………………
      חופר על גבול המציצן…
      תנו לחיות לחיות…

      (למרות שנראה לי שהמצולמים חשים כבוד רב להיכנס למדור החשוב(?)הזה…)